> English Version

Web navštívilo lidí:
415043

Interpreti


John Fairhurst /GB/
V letošním červnovém čísle kulturního magazínu UNI vyšel rozhovor s britským duem Heymoonshaker, které hrálo v ČR poprvé v roce 2013 právě na BLUES ALIVE, a od té doby se z něj stali miláčkové Čechů – koncertovali pak i na multižánrových festivalech jako United Islands of Prague, Colours of Ostrava nebo Rock for People. Když se jich nyní autorka ptala, koho zajímavého – kromě sebe – by čtenářům ze současné britské scény doporučili k poslechu, řekli, že jedině Johna Fairhursta. „Všechno ostatní je nuda,“ řekli doslova. To nemohlo nezaujmout dramaturga BLUES ALIVE, který si po přečtení rozhovoru okamžitě o tomto zázraku zjistil vše potřebné – a díky spolupráci celého přípravného týmu bylo během pár dní Fairhurstovo vystoupení domluveno.
Fairhurstovy hudební začátky jsou vzhledem k tomu, co následovalo, poměrně výjimečné: v pěti letech mu totiž učaroval indický nástroj sarod, příbuzný známějšímu sitáru. Od klouzavých zvuků indické hudby byl už jen krůček ke klouzání mississippskému v podání Sona House, Roberta Johnsona a Bukky Whitea – a také k zálibě v resofonické kytaře. K tomu pak přibyli mistři bravurního akustického vybrnkávání v čele s Johnem Faheym a psychedelie a bluesrock konce 60. let, Hendrix a Zeppelini. Z toho všeho pramení základ Fairhurstovy hudby. Postupem času se ale záběr těch, o nichž mimořádně otevřeně a upřímně hovoří jako o svých vlivech, rozšiřuje také na alternativní borce typu Zappy a Beefhearta, na protopunkera Iggyho Popa, ale i současné hvězdy Jacka Whitea nebo The Black Keys. Ten výčet je v tomto případě docela důležitý: každé jméno je střípkem, ze kterých pak John Fairhurst skládá mozaiku ryze vlastního stylu, bravurního instrumentálního výkonu a skvělého hudebního cítění. Jestli má někdo nárok na označení černý kůň letošního ročníku BLUES ALIVE, pak je to jedině on.

homepage

 

News

Finalisté 19. ročníku mezinárodní soutěže Blues Aperitiv jsou známi.

Více >

30.01.2018